لینک اکسپرس: شرکت پستی ثبت شده در تاریخ 25 خرداد 1398 است که به کسب و کار ها سرویس های پستی درب به درب ارائه میدهد.
کاربر: به کسب و کار هایی اطلاق می‌شود که از طریق لینک اکسپرس اقدام به ارسال یا عودت مرسولات خود می‌کنند.
گیرنده: به اشخاصی گفته می‌شود که مخاطب کاربران هستند و باید برایشان مرسوله ای ارسال یا عودت شود.
سفیر: به اشخاصی گفته می‌شود که مسئولیت جمع آوری یا ارسال مرسولات کاربران را دارند و نزد لینک اکسپرس احراز هویت و دارای قرارداد و سفته هستند.
مرسوله: مرسوله شامل یک یا چند کالا خواهد بود که در یک بسته بندی واحد قرار دارد و به یک مقصد ارسال می‌شود. مرسوله باید تحت قوانین جمهوری اسلامی باشد و جزو مرسولات ممنوعه قرار نگیرد.
انواع سایز مرسولات: مرسوله پاکتی با وزن کمتر از 500 گرم و طول کمتر از 35 سانتیمتر سایز اسناد  و مرسوله با ابعادی کمتر از 20 سانتی متر تا وزن کمتر از 2 کیلوگرم سایز کوچک و مرسوله با ابعاد کمتر از 30 سانتی متر تا وزن 5 کیلوگرم سایز متوسط و مرسوله با ابعادی کمتر از 40 سانتی متر تا وزن  10 کیلوگرم سایز بزرگ و مرسوله با ابعادی کمتر از60 سانتی متر تا وزن 15 کیلوگرم سایز خیلی بزرگ نام دارد.
مرسولات ممنوعه: کالاهایی که منع شرعی و قانونی دارد مانند اسلحه و مهمات وسایل قمار و مشروبات الکلی، مواد مخدر هر محتوایی که مخالف مذهب رسمی کشور، نظم عمومی یا شئون ملی یا عفت عمومی باشد یا هرآنچه که براساس قانون روز کشور ایران ممنوعیت دارد
درصورت اقدام به ارسال مرسولات ممنوعه توسط کاربر صورت گیرد تمام مسئولیت آن با وی بوده است و درصورت مشاهده پنل کاربری وی مسدود و به مقامات قضایی گزارش خواهد شد.
مرسولات شکستنی: این مرسولات باید در بسته بندی قرار گیرد که از اقلام ضربه گیر مانند پلاستیک حبابدار، فوم و بالشتک هوایی در اطراف کالا شکستنی استفاده شود و حتما از برچسب شکستنی روی بسته استفاده شود.
ارسال مایعات: فقط در شرایطی که در بسته بندی پلاستیکی نفوذ ناپذیر قرار گیرد انجام خواهد شد و از برچسب مایعات و جهت صحیح قراردادن مرسوله استفاده شود در غیر این صورت اگر نشت مایعات سبب خسارت به اقلامِ دیگرِ همان مرسوله و اقلام مرسولات دیگر کاربر یا مرسولات سایر کاربران، که در مجاورت آن مرسوله قرارداشته اند، شود مسئولیت جبران خسارت وارد شده تماماً به عهده کاربر خاطی خواهد بود.


شرایط و مقررات لینک اکسپرس
برای مشتریان

بیمه مرسولات: لینک اکسپرس تمامی مرسولاتی مجاز بیمه را تا سقف 200,000,000 ریال که ارزش مادی آن در پنل اظهار شده است (در قسمت ارزش مرسوله) با هزینه یک هزارم ارزش مرسوله بیمه نماید و درصورت خسارت، سرقت یا مفقودی جبران خسارت نماید.
در صورت آسیب دیدن مرسوله خسارت وارده شده با توافق طرفین بر اساس ارزش اظهار شده و فاکتور فروش مرسوله (مبلغ هر کدام پایین تر بود) برآورد می شود و به کاربر به عنوان جبران خسارت پرداخت خواهد شد.
مرسولاتی که با توجه به ماهیت اقلام داخل آن در بسته بندی مناسبی قرار نمی‌گیرد بیمه نخواهند شد.
بدیهی است که مرسولاتی که بطور ناموفق انجام می شود ( منجر به تحویل نمی شود) نیز بیمه خواهند شد و مشمول هزینه بیمه می‌شوند
مرسولاتی که به شرکت لینک اکسپرس تحویل می شوند در هنگام معطلی در مرکز سورت لینک اکسپرس و شرایط حمل نباید فساد پذیر باشند در غیر این صورت مرسوله مشمول بیمه نخواهد شد.
مرسولاتی که بیمه شده اند در صورت مفقودی بطور کامل جبران خسارت خواهند شد.
مرسولات بیمه شده ای که دچار خسارت شده اند در صورتی مشمول جبران خسارت کالاهای آسیب دیده داخلشان خواهند شد که بسته‌بندی به اندازه یا بیشتر از کالای داخل آسیب دیده شده باشد بدیهی است در صورت سلامت بسته بندی خسارتی بابت کالای معیوب داخل بسته بندی پرداخت نخواهد شد.
شیفت: بازه ارسال مرسوله را شیفت می‌نامیم که در شهر تهران 2 شیفت عصر ساعت 15 الی 21 شیفت صبح ساعت 9 الی 15 و  برای سایر مناطق پوشش دهی لینک 10 الی 19 است.
مهلت سفارش گذاری: به آخرین زمان مجاز برای انتخاب هر بازه زمانی اطلاق می‌شود. برای مرسولات شیفت عصر (شهر تهران) ساعت 11:30 همان روز ارسال و برای شیفت صبح ساعت 16:30 روز کاری قبل از ارسال است.
مرکز سورت لینک اکسپرس: مکانی است که مرسولاتی که قرار است ارسال شوند ابتدا به آنجا آورده می‌شوند و سپس در بازه زمانی مقرر تفکیک و تحویل سفیران لینک می‌شود.
جمع آوری: لینک اکسپرس امکان جمع آوری مرسولات در شهر تهران را برای 2 بازه صبح ساعت 10 تا 13 و عصر 15 تا 18 فراهم کرده است.
تحویل حضوری به مرکز سورت: کاربران می‌توانند مرسولات خود را به غیر روش جمع آوری بطور حضوری تحویل لینک اکسپرس دهند. برای شیفت صبح روز کاری قبل حداکثر تا ساعت 20 و برای شیفت عصر همان روز حداکثر تا ساعت 13:30 مرسولات در مرکز سورت پذیرش می‌شوند.
پنل کاربری: نرم افزاری است تحت وب به آدرس panel.linkexpress.ir که کسب و کار ها برای ثبت، رهگیری، ویرایش، گزارش گیری، تراکنشات مالی می‌توانند به آن مراجعه کنند.
اعتبار پنل: کاربر در هنگام ثبت هر مرسوله باید دارای اعتبار مثبت باشد و درصورتیکه اعتبار کاربر از حداقل مجاز کمتر شود امکان ثبت مرسوله تا هنگام شارژ ریالی پنل وجود نخواهد داشت.
شماره های پیامکی لینک اکسپرس:  تنها خطوط پیامکی 500010004565، 3000570919، و 10007437 متعلق به لینک اکسپرس است.


لیبل مرسولات: کاربر پس از ثبت مرسوله موظف است لیبل حاوی بارکد کد رهگیری لینک اکسپرس را روی مرسوله درج نماید. بدین منظور لینک اکسپرس برای سفارشات لیبل قابل چاپ در پنل کاربری ایجاد می‌کند.
لوکیشن: تمامی مرسولاتی که توسط لینک اکسپرس ارسال می‌شوند باید دارای لوکیشن باشند در صورتیکه مرسوله ثبت شده از جانب کاربر فاقد لوکیشن باشد گیرنده امکان ثبت لوکیشن را در صفحه رهگیری دارد. درصورت مغایرت لوکیشن ثبت شده از جانب گیرنده 
تغییر آدرس: گیرنده در صفحه رهگیری امکان تغییر آدرس خود را به همراه کد احراز هویت پیامک شده دارد. برای این منظور نیاز هست گیرنده لوکیشن آدرس جدید خود را در نقشه مشخص کند.
تغییر بازه ارسال: درصورتیکه کاربر این امکان را در پنل کاربری خود فعال کرده باشد یا در برخی مواقع خاص که امکان ارسال در بازه انتخابی وجود نداشته باشد گیرنده امکان تغییر بازه ارسال خود را با حق انتخاب تا 2 روز بعد از بازه ارسال اطلاق شده دارد.
ETA: کاربراین این امکان را دارند زمانی که وضعیت بسته به درحال حمل توسط سفیر تغییر کرد از زمان تقریبی رسیدن سفیر تحت عنوان ETA مطلع شوند این زمان پویا است و با توجه به اتفاقاتی که در طول سرویس سفیر می‌افتد تغییر می‌کند و دقیق تر می‌شود.
اثبات تحویل: به مستنداتی که لینک اکسپرس برای تحویل مرسولات ثبت می‌کند گفته می‌شود مانند زمان مراجعه سفیر، موقعیت جغرافیایی، نام و امضا تحویل گیرنده، کد تحویل یا عکس درب مقصد گیرنده، لاگ و ریکورد تماس با گیرنده.
پرداخت در محل (COD): در لینک اکسپرس کاربر این امکان را دارد که تعیین کند در ازای دریافت مبلغی مشخص مرسوله تحویل گردد. این مبالغ بدون کسورات و بطور تجمعی به شماره شبا معرفی شده از جانب کاربر تسویه می‌گردد.
مرسوله بازگشتی: در لینک اکسپرس کاربر این امکان را دارد که تعیین کند مرسوله‌ای از گیرنده به کابر عودت شود. این مرسولات تا 1 روز کاری بعد به مرکز سورت لینک اکسپرس بازمی‌گردند و در هنگام ورود لیبل می‌خورند.
محل تحویل مرسوله به گیرنده: سفیر موظف است فقط در لوکیشن ثبت شده مقابل درب ساختمان منتهی به معبر وسیله نقلیه مرسوله را تحویل دهد و حق ورود به ساختمان را ندارد.


زمان انتظار سفیر در مقصد: سفیر موظف است 5 دقیقه پس از مراجعه برای تحویل مرسوله منتظر بماند.
تحویل ناموفق: زمانی که سفیر به آدرس گیرنده مراجعه می‌کند ولی به دلایلی از جمله عدم حضور، عدم پرداخت وجه، عدم عودت مرسوله بازگشتی و ...مرسوله تحویل نمی‌شود و تا 1 روز کاری بعد به مرکز سورت لینک اکسپرس باز‌می‌گردد.
ارسال مجدد: کاربر می‌تواند برای مرسولات رد شده، لغو شده و ناموفق درصورتیکه مرسوله نزد لینک اکسپرس قرار دارد در پنل لینک اکسپرس دکمه ارسال مجدد را بزند و برای بازه ارسال دیگری به هر آدرسی ارسال مجدد ثبت نماید.
درصورتیکه یک مرسوله چندبار در پنل لینک اکسپرس ثبت شده باشد ارسال مجدد باید از آیتمی صورت گیرد که بارکد آن روی مرسوله درج شده باشد.
عودت مرسولات: کاربران برای عودت مرسولات بازگشتی یا ناموفق از طریق پنل بابت مرسولات درخواست ثبت می‌کنند و درصورتیکه درخواست جمع آوری هم داشته باشند در هنگام مراجعه جمع آوری مرسولات درخواستی عودت داده می‌شوند ولی درصورتیکه جمع آوری نداشته باشند باید بطور حضوری با هماهنگی قبلی با تیم پشتیبانی به مرکز سورت جهت دریافت مرسولات مد نظر مراجعه کنند.
ارسال هدایای تبلیغاتی: لینک اکسپرس این امکان را دارد که هدایای تبلیغاتی مانند سمپل محصول یا ووچر و کوپن تخفیف کسب و کاری را در کنار مرسولات به گیرندگان تحویل دهد و برحسب سایز، تعداد و محدود کردن جامع هدف هزینه دریافت می‌کند.
محرمانگی: تمامی اطلاعات ثبت شده در پنل لینک اکسپرس اعم از نام، آدرس و شماره موبایل گیرندگان و تعداد مرسولات کاربر نزد لینک اکپسرس محرمانه تلقی می‌شود و لینک اکسپرس حق فروش یا در اختیار غیر قراردادن این اطلاعات را از خود سلب می‌کند.
اطلاعات مذکور فقط برای فرآیند ها و تحلیل آن به منظور اهداف لینک اکسپرس استفاده خواهد شد. در مورد ارسال هدایای تبلیغاتی نیز اطلاعاتی مذکور نشت پیدا نخواهد کرد.
شرایط خاص محیطی: در شرایطی که خارج از کنترل لینک اکسپرس است مانند شرایط جوی بارندگی، سرما بیش از حد، یخ زدگی معابر، گرمای بیش از حد، مسدودی خیابان ها از جانب نهاد های حکومتی یا اعتراضات خیابانی و امثال آن ممکن است مرسولات با تاخیر ارسال شوند و تاخیر و انباشت ارسال ها به بازه های زمانی بعدی ممکن است سبب شود تاخیر در ارسال تا چند بازه پس از رفع شرایط مذکور نیز ادامه یابد.
ظرفیت ارسال: با توجه به سفیران فعال لینک اکسپرس در هر بازه زمانی برای ارسال مرسولات ظرفیتی وجود دارد که قسمتی از آن عمومی و قسمت از آن اختصاصی است. لینک اکسپرس همواره با افزایش تقاضا کاربران پروموشن هایی برای جذب سفیران فعال ارائه می‌دهد بدین منظور که کاربران با کمبود ظرفیت مواجه نشوند. اما ممکن است کاربر در برخی مواقع هنگام ثبت مرسوله با خطای تکمیل ظرفیت مواجه شود.
ظرفیت اختصاصی: کاربران می‌توانند برای شیفت صبح و عصر بطور جداگانه ظرفیتی را رزرو کنند که به آن ظرفیت اختصاصی گفته می‌شود و برای ثبت این تعداد با خطا تکمیل ظرفیت مواجه نخواهند شد.
در صورتیکه کاربر تعدادی بیشتر از ظرفیت اختصاصی ثبت کند مابقی آن در صورت وجود ظرفیت عمومی ثبت خواهد شد در غیر اینصورت با خطا تکمیل ظرفیت مواجه می‌شود. همچنین درصورتیکه کاربر تعدادی کمتر از ظرفیت رزرو شده ثبت نماید بخشی از هزینه مرسولات رزرو شده و ثبت نشده دریافت خواهد شد.
مغایرت در مرسولات: درصورتیکه مرسولات ثبت شده و مرسولات تحویل شده به لینک اکسپرس مغایرت داشته باشند کاربر تا زمان مهلت ثبت مرسوله برای هر بازه امکان لغو مرسولات آن بازه را دارد. در غیر اینصورت مرسولات یافت نشده در مرکز سورت ناموفق شده و هزینه آن دریافت خواهد شد.