مقایسه و بررسی انواع روش‌های ارسال بسته پستی به خارج از کشور

در این مقاله سعی کرده‌ایم سرویس‌های مختلف پستی که در حال حاضر امکان ارسال مرسوله به خارج از کشور را دارند را مقایسه کنیم و در بازه‌های زمانی مناسب اطلاعات مقاله را بروز نگه داریم.

لازم به ذکر است که شرکت لینک اکسپرس خدمات ارسال بسته به خارج از کشور را ارائه نمی‌دهد.

با کمی جستجو در فضای وب برای ارسال بسته به خارج از کشور تنها به چند شرکت پستی می‌رسیم که در حال حاضر فعال هستند و دیگر خبری از شرکت‌های پستی معتبر مانند DHL نیست. اما خبر خوب اینکه برای ارسال بسته به کشور‌هایی که هموطنان زیادی آنجا ساکن هستند سرویس‌های قابل قبولی وجود دارد که در ادامه به معرفی و مقایسه آن‌ها می‌پردازیم.

انواع روش‌های ارسال بسته به خارج از کشور

جهت آشنایی با انواع روش‌های ارسال بسته به خارج از کشور جدول زیر را مطالعه کنید.

نام روششرحویژگی
ATDفرودگاه مبدأ فرستنده تا درب مقصد گیرندهراحت، گران
ATAفرودگاه مبدأ فرستنده تا فرودگاه مقصد گیرندهارزانترین
DTAدرب مبدأ فرستنده تا فرودگاه مقصدراحت، ارزان
DDPمحل تحویل در مکان خرید، باربری، تحویل و ترخیص کالاتجاری
DTDدرب مبدأ فرستنده تا درب مبدأ گیرندهگرانترین، راحتترین

 

ما در این مقاله قصد معرفی و بررسی روش DTD یا درب به درب را داریم. البته در روش درب به درب احتمال دارد باتوجه به قوانین گمرک هر کشور و ماهیت مرسوله امکان ارسال تا درب آدرس گیرنده نباشد و نیاز به ارسال ایمیل مستندات برای ترخیص وجود داشته باشد. البته اغلب مرسولات بعنوان سمپل ارسال خواهند شد که مشکلات گمرکی کمتری داشته باشند ولی در عین حال ممکن بیمه نشوند.

ارسال چه کالا‌هایی دارای محدودیت یا ممنوعیت است

برای ارسالا بسته به خارج از کشور مرسوله شما باید دارای حداقل 3 قانون باشد. ابتدا قانون صادرات کشور مبدا دوم قانون واردات کشور مقصد یا کشور‌های واسط و دیگر قانون شرکت یا شرکت‌های پستی حمل کننده مرسوله، بله ممکن است مرسوله شما توسط چند شرکت پستی و بطور چند مقصده ارسال شود.

باتوجه اینکه شرکت‌های پستی بزرگ دنیا در ایران فعالیت ندارند و وجود برخی محدودیت‌های تحریمی و گمرکی ارسال کالا از مبدا ایران با چالش‌های زیادی مواجه هست که مرسوله شما ماجرای پر پیچ و خمی را باید طی کند تا برسد.

حال اگر بخواهیم به تمامی این قوانین بپردازیم از حوصله این مقاله خارج خواهد شد پس در ادامه با ما همراه باشید تا پس از پیدا کردن مناسب ترین روش ارسال بسته برای خود با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و از عدم وجود ممنوعیت یا محدودیت برای مرسوله خود مطمئن شوید.

 1.شرکت ملی پست

یکی از روش‌های متداول برای کاربران مراجعه به برخی دفاتر مرکزی پست ملی است برای دریافت لیست دفاتری که مرسولات خارجی را قبول می‌کنند کلیک کنید.

شرکت ملی پست پس از ارسال بسته شما به کشور مقصد که لیست آن‌ها می‌توانید از این لینک دریافت کنید مرسوله را تحویل شرکت ملی پست همان کشور که عضو اتحادیه پست جهانی است می‌دهد و تحت قوانین و شرایط آن شرکت ارسال می‌شود.

 2. شرکت تی اکسپرس

تی اکسپرس مانند تیپاکس زیر مجموعه هلدینگ فاخر است و خدمات ارسال بسته به خارج از کشور را ارائه می‌دهد.

تی اکسپرس دارای یک دفتر در تهران و یک دفتر در امارات است و تمامی مرسولات ابتدا به امارات و سپس توسط پستی های بین المللی به کشور مقصد ارسال خواهند شد.

 3. شرکت PDE

شرکت PDE در چین، امارات، کانادا و آمریکا دفتر دارد و این یعنی برای ارسال بسته از این 4 کشور به مقصد ایران کار بسیار راحت تر خواهد بود ولی برای ارسال بسته از مبدا ایران وجود دفتر شرکت واسط ایرانی چندان تاثیری نخواهد داشت.

همچنین PDE امکان خرید از فروشگاه‌های اینترنتی سراسر دنیا را بطور نیابتی از شما در امارات را دارد و پس از دریافت سفارش در امارات آن را به مقصد شما در ایران ارسال می‌نماید

 4. شرکت TNT

TNT هم یک شرکت پستی هست که خدمات ارسال بین المللی را هم بطور پستی هم تجاری انجام می‌دهد و کلیه مراحل بسته بندی و امورات گمرکی را برای شما انجام می‌دهد و ادعا دارد تنهای شرکتی هست که بطور آنلاین و با پیامک تمامی وضعیت‌های مرسوله را اطلاع رسانی می‌کند.

TNT در 9 کلان شهر ایران شعبه دارد که لیست شعب آن را میتوانید از این لینک مشاهده کنید.

 5.شرکت کاراپست

کاراپست شرکت پست داخلی و بین المللی است که در هر استان کشور حداقل یک نمایندگی دارد و مرسولات خارجی را ابتدا به دفتر امارات منتقل کرده و از آنجا توسط پست های بین الملل ارسال می‌نماید.

 6. شرکت PSP

رویه ارسال در شرکت PSP کمی متفاوت است به چند کشور ترکیه، روسیه, امارات، چین و سوریه مستقیم ارسال می‌کند و مرسولات سایر کشورها را ابتدا به چین برده و از آنجا تحویل پست‌های بین المللی می‌دهد درنتیجه هزینه ارسال شما بیشتر بستگی به نرخ یوان دارد. در هنگام ثبت سفارش هم با اینکه کمی دیر تماس گرفتن موارد را حرفه‌ای تر پیش بردن و به نسبت قیمت مناسب تری هم داشتند.

مقایسه شرایط و قیمت سرویس‌ پست مرسوله به خارج از کشور

در این بخش با ارتباط با شرکت‌های مذکور شرایط و قیمت ارسال بسته یک کیلوگرمی به ارزش 5 میلیون تومان به کانادا را استعلام گرفتیم و که در ادامه با شما به اشتراک می‌گذاریم.

 

زمان این مطالعه 13 اسفند 1402 است که نرخ دلار 59000 تومان است.

 

مقایسه تعرفه ارسال مرسولات به خارج از کشور
شرکت پستیقیمت + VAT (تومان)مدت زمان ارسالاستعلام قیمت
پست ملی* 1,100,0007 تا 10 روزنرخ نامه پیچیده
تی اکسپرس3,200,0005 تا 7 روزآنلاین
PDE3,330,0005 تا 7 روزآنلاین
TNT2,801,0007 تا 10 روزتلفنی
PSP2,100,0005 تا 7 روزتلفنی
کاراپست3,990,0005 تا 7 روزتلفنی

* تعرفه شرکت ملی پست بر اساس نرخ نامه مرداد 1402 است که قیمت دلار 45 هزار تومان بوده است و بطور تلفنی نتوانستیم نرخ جدید بگیریم

کدام شرکت پستی برای ارسال مرسوله به خارج از کشور بهتر است؟
در مجموع تمامی شرکت‌های فوق توانسته‌اند با وجود تحریم‌ها راهی را برای ارسال مرسولات به خارج از کشور بسازند که این موضوع ارزشمندی است و ما فقط توانستیم از وبسایت و تماس تلفنی اطلاعاتی بدست بیاوریم در عمل قطعا کیفیت‌های متفاوتی وجود دارد و خدمات پشتیبانی متفاوتی هم ارائه می‌دهند. شما می‌توانید با درج نظرات خود از تجربه ارسال با هرکدام از شرکت های پستی بین المللی به مفیدتر شدن این مقاله برای افرادی که نیاز به تصمیم گیری دارند کمک کنید.

۵
از ۵
۱۲ مشارکت کننده

جستجو در مقالات